נפגעת בשירותך בצה"ל? אתה לא לבד

הצבא הוא אחד המוסדות החשובים בחברה. יש לו תפקיד להגן ולשרת, אבל יש לו גם את הכוח לעצב את עתיד החברה שלנו ובמיוחד בהתייחס לאותם החיילים והחיילות המשרתים במסגרת הצבא.

שירות צבאי הוא חובה שאנשים רבים מקבלים כמובנת מאליה עד שהם נקראים לשרת. כאשר זה קורה, זה יכול להיות קשה לאנשים שלא היו מעורבים בחיי הצבא בעבר להסתגל ולהתמודד עם כל השינויים החדשים.

צרו קשר עם עורך דין נכי צה"ל >>>

פגיעה במסגרת השירות הצבאי

השירות הצבאי הוא חלק חשוב מאוד בחברה שלנו, אבל הוא גם יכול להיות מאוד מסוכן. היו מקרים רבים שבהם אנשי שירות צבאי מתו או נפצעו במהלך שהותם בכוחות המזוינים עקב לחימה וכתוצאה מכך התמודדות עם אירועים טראומתיים שחוו במסגרת השירות הצבאי. זה יכול להוביל להפרעת דחק פוסט טראומטית ולבעיות נפשיות אחרות.

לדוגמה, הפרעת דחק פוסט טראומטית היא אחת ההפרעות השכיחות בבריאות הנפש בקרב יוצאי צבא חוזרים, אשר חווים לעיתים קרובות אירוע טראומטי שעלול היה להתרחש במהלך שירותם. הסימפטומים של PTSD במקרים אלו כוללים חווית הטראומה מחדש באמצעות סיוטים או פלאשבקים.

הנזק לשירות הצבאי נתפס כבעל אופי פיזי ופסיכולוגי כאחד, כאשר חלק מהאנשים דיווחו כי לא יכלו לחזור לתפקוד רגיל בחייהם לפרקי זמן ארוכים עקב פציעות או טראומה.

לקבלת ייעוץ משפטי תאמו פגישה עם צרו קשר עם מרקמן טומשין ושות' >>>

פגיעה במהלך שירות צבאי – איך מטפלים בזה?

שירות צבאי טומן בחובו כמה מהמשימות הכי תובעניות מבחינה פיזית ונפשית שאפשר לדמיין.

חלק מהפציעות אינן כל כך קלות לטיפול בגלל אופי העבודה. לדוגמה, אם תיפצע במהלך אימונים צבאיים, יהיה לך קשה לחזור ולחדש את תפקידך הרגיל. אולי גם יהיה לך קשה לנסות לחזור לכושר לאחר שנפצעת.

על מנת לעזור לאנשים אלה בתהליך ההחלמה שלהם, ישנם כמה ארגונים המספקים שירותי תמיכה כמו פיזיותרפיה או ייעוץ. הם גם מציעים משרות מעבר כמו התמחות או משרות חלקיות כדי לעזור לאנשים שהשתחררו משירותם הצבאי לחדש את החיים האזרחיים.

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקת קרינה
בין אם אנחנו רוצים ובין אם אנחנו לא רוצים, אנחנו מוקפים כל העת בקרינה אלקטרומגנטית. מכל עבר יש לנו...
קרא עוד »
דצמ 17, 2019
הרמת חזה עם שתל – מה זה אומר
אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר כיום, הוא ניתוח הגדלת חזה. מדובר על ניתוח שלא מעט נשים מבקשות לעבור...
קרא עוד »
יונ 08, 2020
כבד שומני וטיפול טבעי
אין ספק שאם יש משהו מורכב בחיים זה לחלות. ברגע שאנו חולים אנו נתקלים בבעיות רבות ואנו מתקשים לשמור על...
קרא עוד »
אפר 12, 2019