מהו דיקור סיני?

דיקור סיני

הרפואה הסינית היא רפואה עתיקת יומין. בסין יש לא מעט סינים שחיים בגילאי מאה ומעלה, אך עדיין חיים את חייהם כצעירים, עושים מדיטציות ויש להם שמחת חיים שכולנו מייחלים לה. הרפואה הסינית כוללת בתוכה דיקור סיני, ויסות של צ‘י ודם במרידאינים, צמחי מרפא, תזונה נכונה ועוד מגוון רחב של טיפים לאורח חיים בריא. דיקור הוא שיטה שהיא חלק מהרפואה הסינית ובאמצעות מחטים דקיקות ועדינות שעוברות דרך המרידיאנים השונים, נוצרת זרימה אנרגתית המווסתת את הצ‘י ואת הדם. לפני שמתחילים בדיקור סיני, המטופל חייב לעבור אבחון.

מה כולל האבחון ואיך מטפלים?

המטפל ברפואה סינית אורי אלטר מספר כי כשמטופל מגיע אליו הוא יושב איתו לפחות במשך שעה על האבחון. ”טיפול נכון הוא 90% אבחון נכון“. יכול להיות שיגיעו אלינו 30 מטופלים בדיוק עם אותה בעיה, אך לכל אחד מהמטופלים הללו יקבל את הדיקור בנקודות שונות ואת צמחי המרפא שמתאימים לו.

ניתן באמצעות דיקור לטפל כמעט בכל בעיה שקיימת אצל האדם בין אם זה לחץ ומתח נפשי, מיגרנות וכאבי ראש, בעיות ונדודי שינה, בעיות במערכת העיכול, בעיות הורמונליות, דלקות פרקים ומפרקים ועוד.

אחת השאלות שעולות פעם אחר פעם בהקשר של דיקור סיני היא כמה זמן טיפול אמור להימשך? אז לפי מחקרים המחטים צריכות להיות על המטופל לפחות בין 30-40 דקות. שאלה נוספת שעולה לא פעם היא תוך כמה טיפולים הבעיה תעבור? חשוב להבין שכל מקרה לגופו. למשל, כשמדובר בבעיה אקוטית שהתחילה לאחרונה, ניתן לפתור אותה במעט טיפולים, אך שמדובר במשהו כרוני שנמשך זמן רב, לרוב יהיה צורך בכמות גדולה של טיפולים. סדרת טיפולים מאפשרת לראות לשתי סוגי הבעיות שיפור ניכר במצב תוך זמן קצר.

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתרונות נגישות שונים עבור אנשים בעלי לקויות מוטוריות/קוגניטיביות
אנשים בעלי לקויות מוטוריות או קוגניטיביות מתמודדים מדי יום עם קשיים שאנשים ללא אותן לקויות לא חושבים...
קרא עוד »
דצמ 01, 2020
מדרסים לכאבי ברכיים
סובלים מכאבי ברכיים? אכן, כאבים מעיקים שפוגעים משמעותית ביכולת התפקוד שלכם. כל כך כואב לכופף את הרגל,...
קרא עוד »
נוב 10, 2019
התמודדות עם כאב במהלך חדירה
חווית כאב במהלך חדירה יכולה להיות מעיקה, אך ישנם צעדים שתוכל לנקוט כדי לטפל בבעיה ולשפר את הנוחות שלך....
קרא עוד »
אוג 26, 2023