מה ההבדל בין ביטוח חיים לביטוח בריאות?

בריאות טובה – ככל הנראה זו הברכה המקובלת ביותר לעצמנו ולאחרים. אין צורך להסביר למה החיים הם הדבר היקר לנו מכל. במיוחד, חשוב לכולנו שאנו, ילדנו, כל בני משפחתנו, נהיה בריאים. חברות הביטוח מציעות הן ביטוח חיים והן ביטוח בריאות.

לכאורה, מדובר בשני ביטוחים זהים או לפחות דומים מאוד, למעשה יש די הרבה הבדלים.

תגמולים בכסף או בטיפול רפואי

הבדל חשוב בין ביטוח בריאות לבין ביטוח חיים מתחיל עם התגמולים ומטרתם. בביטוח חיים התגמולים תמיד יהיו בכסף. חברת הביטוח תשלם אם וכאשר המבוטח ילך חלילה לעולמו, בתנאים מסוימים המפורטים בפוליסה. ביטוח בריאות לא מיועד למקרה פטירה. כאן המטרה היא להעניק תגמול בכסף או בשירות, כאשר המבוטח סובל ממצב רפואי מסוים.

המבוטחים יקבלו טיפול רפואי או תרופתי ללא עלות או בהשתתפות עצמית נמוכה, עד לסך מקסימלי של מימון. התשלום יכול להתבצע לפני קבלת הטיפול או אחריו. תשלום לפני הטיפול מועבר בדרך כלל למוסד רפואי או לרופא כזה או אחר. תשלום לאחר פרוצדורה רפואית מועבר למבוטח כשיפוי. כלומר החזר ההוצאות ששולמו, על בסיס קבלות.

לטובת מי עושים כל אחד מהביטוחים?

כעת יש לחדד עניין מהותי. עוד הבדל מרכזי בין ביטוח חיים לבין ביטוח בריאות הוא זהות המוטב. כלומר, מי בעצם צפוי להפיק תועלת מכל אחד מהביטוחים הללו. ביטוח חיים רוכש אדם שרוצה להבטיח פיצוי כספי לקרוביו, אם וכאשר ילך לעולמו.

כלומר, תגמולי הביטוח עוברים לאלמן, לאלמנה או למוטבים והיורשים האחרים – לרוב ילדים או נכדים. ביטוח בריאות הוא אישי – עושים אותו על מנת שהמבוטח עצמו יקבל טיפול רפואי מיטבי בארץ או בחו"ל וכן תרופות מחוץ לסל, בגין מחלות או ניתוחים.

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רפואה סינית בנס ציונה – מסייעת בשלל מצבים
כיום רבים יודעים כי רפואה סינית בנס ציונה יכולה להיות כזה שמסייעת בהתמודדות עם קשיים נפשיים ובו בזמן...
קרא עוד »
ינו 26, 2022
אוליגוספרמיה (ספירת זרע נמוכה)
אוליגוספרמיה OTA הוא מצב שבו מספר הזרעונים בדגימה נמוך. זה יכול להיגרם מסיבות שונות, כגון מתח, עישון...
קרא עוד »
אוק 27, 2022
איך לטפל בבעיות נשימה ללא מאמץ?
סובלים מבעיות נשימה? ובכן, אנחנו מקווים קודם שאתם הולכים לרופא ובודקים ממה זה נובע שכן הרבה פעמים...
קרא עוד »
נוב 17, 2020