שתלים בשיניים – סוגים

השתלות שיניים הן חלק חשוב מאוד ברפואת השיניים המודרנית. זהו חלק חשוב מתוכנית הטיפול עבור אנשים רבים וזהו גם הליך נפוץ עבור ילדים ומבוגרים. 

מערכת השתלות השיניים מורכבת משלושה חלקים עיקריים: השתלת העצם, השתל והשן התותבת. השתלת העצם מגיעה מגופך שלך (או מאנשים אחרים) או מעצם תורם או שיניים שנעקרו מגופו של אדם אחר (או שיניים שנעקרו מגופם של אנשים אחרים). השן התותבת עשויה מחומר חזק מספיק כדי להחזיק את עצמה לאחר השתלה בפה. יותר מזה, זה חייב להיות מסוגל לעמוד בכאב אבל לא עד כדי כך שזה יפגע בפה שלך לצמיתות (זה אומר שתצטרך ללבוש איזשהו

השתל הדנטלי הוא מכשיר תותב המיועד להחליף שיניים חסרות או פגומות. הוא מורכב מצינור חלול שמולא בחומר הידוע כחומר תואם ביו. החומר התואם ביו עשוי בדרך כלל מסיליקון ומשמש להחלפת מבנה העצם הטבעי של השן.

להזמנת תור לייעוץ עבור השתלות שיניים https://drhacohen.co.il/category/dental-implant/

שתלים דנטליים הם האיברים המלאכותיים העדכניים והמתקדמים ביותר שפותחו על ידי המדע. איברים מלאכותיים יכולים לשמש כדי להחליף לב, כבד, ריאות וכליות. השתלות שיניים דומות מאוד לשיניים טבעיות במבנה ובתפקוד. הם משמשים כתחליף לשיניים הטבעיות שלא ניתן להחליף במלאכותיות. השתלת שיניים היא תחום ניתוח הכולל החדרת עצמות מלאכותיות לעצם הלסת. עצמות מלאכותיות אלו משמשות להחלפת העצמות הטבעיות במקרים בהם קיים פגם או עיוות ספציפי בעצם הלסת. ישנם סוגים שונים של השתלות שיניים זמינות, כולל:

סוגים שתלים פופולאריים. 

הסוג הפופולארי ביותר נקרא שתל עוגן. הוא מונח בדרך כלל לתוך עצם הלסת ומאובטח באמצעות ברגים או פינים. שתלי עוגן משמשים במקרים בהם יש בעיות במבנה העצם, כמו שן שבורה או שיניים חסרות. הם משמשים גם לילדים עם שיניים חסרות עקב פגמים מולדים, כמו חיך שסוע. שתלי עוגן מספקים פונקציה של אבטחת מבנה העצם כך שניתן להסירם בעת הצורך. 

למידע נוסף מרפאת ד"ר הכהן

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות חיוניות לגבי אימון אישי ועסקי
בעולם המהיר של היום, אי אפשר להפריז במשמעות של אימון אישי ועסקי. הכשרות אלו מהוות חשיבות מכרעת בעיצוב...
קרא עוד »
פבר 12, 2024
מה היא המסת שאיבה?
השומן העודף משגע אתכם? ניסיתם לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להעלים אותו אבל זה פשוט לא עובד? אתם לא לבד....
קרא עוד »
נוב 15, 2020
5 טיפים להתגבר על פחד קהל לפני שאתם עולים לבמה
צריכים לדבר מול אנשים אחרים וחוששים מהתוצאה? רוצים לדעת איך להתגבר על פחד קהל ? להלן מספר טיפים...
קרא עוד »
פבר 13, 2022