מה הן פוביות וכיצד הן באות לידי ביטוי?

מה הן פוביות

מה ההבדל בין פוביה לפחד, ומתי צריך לטפל במצב? רובינו מכירים את המושג במובנים של הומופוביה, קלסטרופוביה, ארכנופוביה וכולי. אבל מה המשמעות של המושג? 'פוביה' היא תגובת פחד יוצא דופן במקרים שאין בהם באמת סכנה. את הפחד העצום יכולים לפתח לדברים שאינם מוכרים או ברורים או כאלה שאין לנו שליטה עליהם, כמו פוביה מגו'קים, מזוחלים, ממקומות סגורים, ממקומות פתוחים וכולי. 

אז מדוע הפחד הזה מתפתח? 

התפתחות פוביות קורית בעיקר כתגובה של ילדים לטראומה או במקרים בהם למדים הילדים לפחד מדברים שונים. למשל, פחד מכלבים יכול להתרחש כאשר ההורה מפחד מאד מבעלי חיים או מכלבים, מה שמפתח טריגר לא מודע בקרב ילדים. לעיתים מתפתחות גם חרדות שונות כמו מאנשים, מליצנים, מקהל או מטיסה – מה שנפוץ בקרב בני אדם. 

מה ההבדל בין פוביה לפחד?

זה נכון שפוביה מתחילה מפחד פנימי ממשהו מסוים, אבל פחד הוא דבר שנחשב הגיוני ורגעי כמו פחד משריפה, פחד מפרידה, ממוות וכולי. ברגע שהפחד הופך ללא הגיוני או פוגע באיכות החיים ובדרך שבה אנו מכילים את העולם, הוא נחשב פוביה. פוביות בעבר גרמו למצבים קיצוניים כמו הדרה של אוכלוסיות שלמות, התעללות ומעשים נוראים כלפי בני אדם ובעלי חיים- זאת ע"י מי שחווה את הפחד. בניגוד לכך, יש את מי שמתמודד עם קושי בניהול חייו בשל פחדים לא הגיוניים. לכן חשוב לטפל בנושא כמה שיותר מוקדם. 

> קראו על טיפול בביישנות עם עדי שניידר

כיצד מטפלים?

ע"מ לטפל בפוביות, ישלפנות אל מטפלים מומחים בתחום. מטפלים כאלה יוכלו לבצע אבחון של הסיבה לפחד, להבין יחד עם המטופל את הטריגרים שמעצימים את הפחד ויחד עם המטופל לחזור לחיים ללא פחדים, לפחות כאלה שאינם הגיוניים.

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ציפורן שחורה – הגורמים להופעתה
טיפוח הציפורניים מתייחס לא רק לטיפוח ושימורן של הציפורניים בידיים, אלא גם לציפורניים שנמצאות בכפות...
קרא עוד »
אוק 14, 2022
דרמה רולר – תשנה את עור הפנים שלכם
שימוש קבוע בכלי שנקרא דרמה רולר יכול לשנות את עור הפנים שלכם ולגרום לו להיראות הרבה יותר צעיר תוך זמן...
קרא עוד »
יול 04, 2021
תהליך החלמה השתלת שיער
היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לעבור הליך של השתלת שיער בטורקיה. מדובר למעשה על הפתרון...
קרא עוד »
נוב 05, 2020