מי צריך לקחת תוספי מזון

ויטמינים, מינרליים ותוספי תזונה ומזון, הפכו פופולריים בקרב הציבור הרחב עם השנים. בעוד שמדפי החנויות מתמלאים מכל טוב, מומחי מזון מזהירים, ששימוש לא נכון בתוספי מזון, עלול לגרום לנזק בריאותי.

מי צריך לקחת תוספי מזון 

אנשים בדיאטה ואנשים עם אנמיה, בדרך כלל יהיו זקוקים לתוספי מזון כלשהם ובעיקר לויטמינים ומינרלים. גם אנשים מבוגרים, שעברו את גיל ה – 60, לרוב יהיו זקוקים לתוספי מזון מסוימים לשיפור כוחם, מרצם ובריאותם.

מהם תוספות מזון? 

הרעיון העומד מאחורי תוספי מזון, המכונים גם תוספי תזונה, הוא לספק חומרים מזינים שאולי לא נצרכים בכמויות מספיקות. תוספי מזון יכולים להיות ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, חומצות שומן וחומרים אחרים המועברים בצורה של כדורים, טבליות, כמוסות, נוזלים וכו'.

תוספי מזון זמינים במגוון מנות, ובשילובים שונים. עם זאת, רק כמות מסוימת של כל חומר מזין נדרשת כדי שגופנו יתפקד, וכמויות גבוהות יותר אינן בהכרח טובות יותר. 

במינונים גבוהים, חומרים מסוימים עלולים להשפיע לרעה, ועלולים להזיק. מסיבה של שמירה על בריאותם של הצרכנים, ניתן אפוא למכור תוספים באופן חוקי רק עם המלצת מנה יומית מתאימה, והצהרת אזהרה שלא תעלה על אותה מנה.

שימוש בתוספי מזון במדינות מסוימות 

השימוש בתוספי מזון משתנה ממדינה למדינה. לדוגמא, תוספי מזון נפוצים יותר בגרמניה ודנמרק 43% ו – 59% מהאוכלוסייה הבוגרת בהתאמה, אך זה פחות כך באירלנד ובספרד 23% ו – 9% בהתאמה. 

נשים בדרך כלל משתמשות בתוספי מזון יותר מגברים, זאת מסיבות רבות ומובנות. הריון לדוגמא, מוציא מאישה כוחות ואנרגיה רבים ולא שגרתיים, דבר שמצריך כמות מוגברת של ויטמינים ומינרליים לגופה בתדירות גבוהה יותר

מי צריך תוספי מזון? 

תוספי מזון אינם מהווים תחליף לתזונה בריאה ומאוזנת. תזונה הכוללת שפע של פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבון ושומנים בריאים, אמורה בדרך כלל לספק את כל חומרי התזונה הדרושים לבריאות טובה. 

מרבית ממדינות אירופה מסכימות, כי מסרים המכוונים לקהל הרחב, צריכים להתמקד בהנחיות תזונה מבוססות מזון. 7 תוספי מזון אינם נכללים בהנחיות אלה, אך ישנם קבוצות אוכלוסייה מסוימות או אנשים אשר עשויים להזדקק לייעוץ בנושא תוספי מזון.

למידע נוסף  על תוספי תזונה כורכום ופרוביוטיקה Altman.

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול באוטיזם בעזרת כלבים
הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD) מקיפה מגוון רחב של מחלות חברתיות ונפשיות שקשה לטפל בהן. בשל היעדר טיפולים...
קרא עוד »
ינו 19, 2022
מהו דיקור סיני?
הרפואה הסינית היא רפואה עתיקת יומין. בסין יש לא מעט סינים שחיים בגילאי מאה ומעלה, אך עדיין חיים את...
קרא עוד »
מאי 04, 2021
פסיכומטרי לרפואה – מה התנאים הנדרשים?
יש אנשים אשר מגיל קטן יודעים מה הם רוצים להיות ושום דבר לא ינמע מבעדם לממש את החלום שלהם. העניין הוא...
קרא עוד »
מרץ 17, 2019