הכלב גדול, זקן וכבר לא יכול לטייל בעצמו? כך תבנה לו עגלה בעצמך

אימוץ כלבים במרכז

המאמר באדיבות http://www.kupet.co.il

כלב הוא חיית המחמד המועדפת בישראל ובעולם כולו. פתגם ידוע מכנה אותו "ידידו הטוב של האדם", בשל נאמנותו ויכולותיו בשמירה והגנה על ביתו ורכושו של בעליו. כמו כן כלב הופך לחבר שמטיילים איתו ומשחקים איתו, בבית ומחוצה לו וגם עם בני המשפחה. אבל כאשר הכלב מזדקן ועובר את גיל 10  נוצר קושי לערוך איתו טיול, ולכן יש למצוא פתרון לבעיה. אפשר לקנות עגלה אבל מי שיש לו מספיק זמן וידע טכני יוכל לבנות לו עגלה בכוחות עצמו, ובכך לאפשר לו להצטרף להליכות וטיולים בעיר ובטבע. עגלה כזו כוללת שני גלגלים ומחירה עשוי להיות אלף שקל ומעלה. לשם בניית עגלה בכוחות עצמכם תצטרכו חומרי גלם מתאימים, משטח עבודה וידע טכני. עגלה כזו מתאימה לכלב במשקל עד 27 ק"ג ותקל עליכם לצאת איתו לטיול. העגלה צריכה להיות סגורה כדי לגונן על הכלב משמש רוח וגשם ולמנוע מצב של בריחה והיעלמות.  

עגלות יכולות לסייע גם לכלבים שעברו תאונה והפכו לצולעים, או לכאלה שעברו מחלה והכושר שלהם נפגע. לשם בניית עגלה תצטרכו לבצע פעולות נגרות בסיסיות. עגלה כזו תכלול כאמור שני גלגלים וכן תצטרכו ברגים ואומים כדי לחבר את הגלגלים למושב ולמנשא. עגלה אינה הפתרון היחיד. יש כלבים שיסתפקו במעין גלגלי עזר שיחוברו להתקן שיורכב עליהם מאחור וכך כאשר הכלבים ילכו קדימה והגלגלים ישמשו כמעין רגליים אחוריות, זהו מתקן פשוט יחסית שמורכב מצינורות מתכת וגלגלי פלסטיק, וגם אליו כלבים צריכים להתרגל. לכן צריך לתת להם ליהנות מהחידוש ולא להריץ אותם לפני שיתרגלו.  רק במקרה שכלבים לא מסוגלים גם לכך – הם יצטרכו עגלה עם מושב.

עגלה כזו תכלול כאמור גלגלים, גוף נשיאה וגם יריעת ניילון לכיסוי. בהרכבה תצטרכו ידית נשיאה כדי לדחוף את העגלה כמו במזוודת טרולי. בעגלה יהיו לפחות 3 גלגלים כדי לשמור על איזון ונוחות. כמו כן חשוב לחבר בין הגוף לגלגל הקדמי והחיבור ייעשה באמצעות מוטות מתכת שיחברו בין הצדדים.  

למידע נוסף על כלבים הכנסו לאימוץ כלבים במרכז

בעלי חיים בריאות טכנולוגיה כללי סיעוד ספורט עבודה מהבית צרכנות תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניהול יומן לרופאים
ניהול יומן לרופאים נחשב לאחת המשימות המהותיות ביותר של כל רופא. אומנם מהות התפקיד של כל רופא הוא...
קרא עוד »
ינו 04, 2020
אישור לקנאביס רפואי – כך תוציאו אותו בקלות
הוצאה של אישור לקנאביס רפואי זה דבר שיכול להיות מורכב אם לא יודעים איך לגשת לזה. אם אתם לא רוצים לחוות...
קרא עוד »
אפר 22, 2022
מה צריך לבדוק לפני שקונים מיטה זוגית?
מיטות זוגיות הן חלק חשוב מאוד בחדר השינה. זהו מקום בו שני אנשים יכולים לישון בנוחות ובאותו הזמן. זהו...
קרא עוד »
יונ 23, 2022